lørdag 26. mars 2011

Allegro

Litt av ditt og litt av datt kan fort bli en suksess. Her er det jeg skrapet sammen til frokost i dag. Minner meg egentlig veldig om rislunch eller piano som en får kjøpt i kjølehyllen på butikken. Piano betyr svakt. Jeg vet ikke om de prøver å fortelle oss noe der. Derfor har jeg kaldt min rett Allegro, som på musikkspråket betyr muntert, hurtig, livlig.

Allegro:
1 ss creme fraiche
2 ss cottage cheese
Friske eller frossne bær
Hakkede madler
1 ss sukrin


Du kan også tilsette vaniljepulver i creme fraichen for å få en sunnere variant av vaniljekesam. La bærene få tine i skålen mens du spiser, sånn at du får med all saften. Vannløselige vitaminer forsvinner fort når vannet renner av. Dette gjelder også for grønnsaker som kokes.

Ser for meg at dette også er veldig godt som dessert eller når man er fysen på noe godt på kvelden.


Vel bekomme!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar