mandag 30. mai 2011

Lavkarbo foccacia

Jeg prøvde meg på foccacia ut i fra det jeg fant i kjøkkenskapet. Resultatet ble ikke så verst, men jeg synes de var bedre etter å ha stått i kjøleskapet en stund. Om jeg skulle gjort noe annerledes ville jeg byttet ut ca halvparten av sesamfrøene med soyamel. Det får bli til neste gang.

Lavkarbo foccacia
140 gram knuste sesamfrø
3 ss chreme fraiche
2 ss fetaost med olje
3 ss fribrex
1 ss fiberhusk
2 ts bakepulver
meridan
alehånde
rosmarin
1 tomat
oliven
maldone salt
olivenolje


Jeg knuste sesamfrøene i en blender, blandet sammen alle ingrediensene og tilsatte krydder. Så smurte jeg røren utover i en ildfast form og passet på å ha godt med olje både under og over. Skjær opp tomat og oliven og dryss over med maldonesalt. Stekes på 170 grader til - vel, til de ser ferdige ut.

Håper de blir mindre kompakte om jeg bytter ut litt av sesamfrøene med soyamel neste gang. Men de gikk absolutt ned på høykant her hjemme :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar